Forældresamarbejde

I tæt samarbejde med jer forældre skal vi sikre, at jeres børn besidder de kompetencer, der skal til for at begå sig videre i livet. Udgangspunktet for det er, at børnene trives og at de udfordres lige netop der, hvor de er.

Vi inviterer til opstartssamtale når dit barn starter hos os, til samtalen skal du fortælle om dit barn og jeres familie, så vi kan lære jer at kende. Vi vil også fortælle om, hvordan det er hos os.

Efter 2-6 måneder tilbydes I en samtale, for at samle op på starten i vuggestue/børnehave samt på informationer og aftaler.

Ca. 1/2 år inden overgang fra vuggestue til børnehave, vil vi indkalde jer til en samtale, primært for at fortælle hvordan det går og hvilke fokus punkter vi skal samarbejde omkring i forhold til dit barns udvikling.

Ved selve overgangen fra vuggestue til børnehave, møder du den nye pædagog fra klyngens børnehave  og vuggestuen overleverer  dit barn sammen med dig.

1/2 år inden glidende overgang  til SFO og skole indkalder vi dig  igen, for at fortælle hvilket fokus vi vægter,  vi i fælleskab  skal arbejde med, ud fra dit barns kompetence hjul.

Hvis der opstår problemer hos os vil vi indkalde til et møde, så vi i fællesskab kan finde en løsning, og vi forventer I  beder om et møde hvis I oplever problemer.